Δευτέρα 29 Ιουνίου 2009

Αυτή είναι η Ελένη! Ένα ΠΛΗΘΟΣ ταλέντων και αισθημάτων για τους άλλους!

Κυριακή, 28 Ιούνιος 2009

Πλήθος είμαι Ελένη Γκίκα

Πλήθος είμαι

ΕΛΕΝΗ ΓΚΙΚΑ

ΑΓΚΥΡΑ















Απ' τις εκδόσεις Άγκυρα, μόλις κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο της Ελένης Γκίκα "Πλήθος είμαι". Πραγματικά αυτή η συγγραφέας είναι μία, αλλά μέσα της κουβαλάει όχι μόνο ένα ΠΛΗΘΟΣ του εαυτού της, αλλά και το ΠΛΗΘΟΣ των άλλων!

Ποιος άλλος απ' την Ελένη Γκίκα, θα μιλούσε μέσα στα βιβλία της, τόσο απλόχερα και για άλλους συγγραφείς; Μόνο η Ελένη!


Το πλήθος ταλέντων (ποιήτρια, συγγραφέας, δημοσιογράφος, κριτικός και άλλα!)μιλάει στα βιβλία της, για πολλούς, καλούς, γνωστούς και άγνωστους (για μερικούς) συγγραφείς.
Στην αρχή με ενοχλούσε αυτό. Ένιωθα πως έχανα την ροή του μυθιστορήματος. Μετά είδα πως ωφελήθηκα απ' αυτό, γιατί μάθαινα συγγραφείς που δεν ήξερα, για βιβλία που αξίζει να διαβάσω, κι αν δεν προλάβω να τα διαβάσω (είναι τόσο μικρή η ζωή! Τι να προλάβεις;)φροντίζει η Ελένη ακόμα και γι' αυτό, δίνοντάς μου μια περίληψη για το βιογραφικό τους και γράφοντας αποσπάσματα από σημαντικά λόγια τους που έγραψαν ή είπαν.


Όσο για την δική της ιστορία, κατάλαβα πως εσκεμμένα μ' αφήνει να αγωνιώ για το παρακάτω κι αυτό το κάνει όμως, επειδή θέλει να τιμήσει πρώτα τους άλλους, δηλαδή συγγραφείς ή ανθρώπους που θαυμάζει.


Αυτό το βιβλίο το περίμενα πως και πως, δυσκολεύτηκα να το βρω, γιατί ακόμα δεν έχει φθάσει σε όλα τα βιβλιοπωλεία, τελικά το βρήκα στην πηγή του, αλλά... καθώς το πήρα στα χέρια μου, άστραψε και βρόντισε! Κάποιες υποχρεώσεις δεν μ' αφήνουν ήρεμες στιγμές, ώστε να το διαβάσω, έτσι όπως θέλω εγώ, σημειώνοντας και αναλύοντάς το. Γι' αυτό, αν και χθες μπήκα στον πειρασμό και άρχισα να το διαβάζω στην θάλασσα, αφήνω το υπόλοιπο για την Ζαγορά που θα πάω σε λίγες μέρες. Μόνο εκεί θα απολαύσω τα λόγια της Ελένης!Εκεί, στο ησυχαστήριό μου!
Κάτι μου λέει πως αυτό το βιβλίο έχει μυστικά... που θέλω να καταλάβω.
Έχει ένα υπέροχο εξώφυλλο, που είναι καλλιτεχνική φωτογραφία της συγγραφέως Χαράς Μπιρμπίλη!
Είναι 370 σελίδες, μαζί με τα εξώφυλλα, πληθωρικότατον, σαν την Ελένη, αλλά μεταξύ μας, πολλές σελίδες αφορούν άλλους συγγραφείς!
Μην ανησυχείτε και θα τις μετρήσω στο τέλος! Η τιμή του είναι 16 Ευρώ.


Πάντως, στην αρχή, η Ελένη μιλάει για την Μαργαρίτα Καραπάνου, την κόρη και για να μην μπερδευόμαστε, την μαμά της (για να την ξεχωρίζουμε), θα την λέμε Μαργαρίτα Λυμπεράκη.
Θαύμαζα κι εγώ και αγαπούσα πολύ την Μαργαρίτα Καραπάνου, πολύ λυπήθηκα που Έφυγε τόσο γρήγορα απ' τη ζωή και συμφωνώ απόλυτα με την Ελένη Γκίκα, ότι στην Ελλάδα δεν της έδωσαν την αξία που της έπρεπε!

"Έγραψε. Κι έφυγε.
Μας άφησε, όμως, πίσω τη συγκλονιστική γραφή της. Με τον Κάφκα και με τον Προυστ έξω την συνέκριναν. Ο Τζον Απντάικ, έγραφε ύμνους.
Στη χώρα μας, σιωπή. Ύπνος! Βαθύς ύπνος!"
Όπως γράφει η Ελένη.

Η υπόλοιπη βιβλιοπαρουσίαση αυτού του βιβλίου θα συνεχιστεί στο διότι, προσεχώς!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Για τις δικές μας, πρώτ’ απ’ όλα, άγρυπνες νύχτες…
άγρυπνη νύχτα μου…